Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať:
Nový model Africa Twin Adventure Sports ES je výnimočný. Väčší krútiaci moment v stredných otáčkach zaručuje výrazné zrýchlenie pri predbiehaní. Predné 19-palcové koleso obuté do pneumatík 110/80-19, nižšia výška sedadla a elektronické odpruženie Showa-EERA™ spoločne zaisťujú dokonalé cestné jazdné vlastnosti. Aby bolo možné naplno využiť palivovú nádrž s objemom 24,8 l, poskytuje nová kapotáž a štít ochranu pred vetrom na dlhé a príjemné dni na sedadle motocykla. Presne na to je tento motocykel stvorený.
Vo dvojici a pri plnom zaťažení potrebujete krútiaci moment na bezproblémové predbiehanie. Motor má teraz vďaka vyššiemu kompresnému pomeru a optimalizovanému nasávaniu a výfuku krútiaci moment v strednom pásme vyšší o 7 %.
Novú hornú aerodynamickú kapotáž sme tvarovali tak, aby usmerňovala prúdenie vzduchu okolo hornej časti tela a znižovala únavu pri dlhších cestách. Výška štítu sa nastavuje v 5 stupňoch, čím zaisťuje flexibilnú ochranu pred vetrom.
Štyri predvolené jazdné režimy pokrývajú väčšinu situácií a môžete si ich plne prispôsobiť pomocou ďalších 2 používateľských režimov. S prevodovkou DCT sa dodáva aj spínač G, ktorý zaisťuje priamejšiu trakciu v teréne.
Nové koleso s menším priemerom a širšia pneumatika 110/80-19 zaisťujú lepšiu priľnavosť a citlivosť predného kolesa a zároveň lepšiu ovládateľnosť pri každej rýchlosti.
Inerciálna jednotka (IMU) meria v reálnom čase aktuálne jazdné podmienky motocykla na presné riadenie systémov HSTC, systému zamedzujúceho zdvíhaniu predného kolesa a náklonovému ABS, svetiel pohyblivých v závislosti od riadenia a mnohých ďalších.
6,5-palcový farebný dotykový displej s ovládaním celého radu funkcií vrátane jazdných režimov, s Bluetooth a možnosťou pripojenia smartfónov s podporou funkcie Apple CarPlay® alebo Android Auto® na navigáciu, hovory a audio.
Kvapalinou chladenému dvojvalci s rozvodom OHC sme pridali 7 % krútiaceho momentu a k tomu ešte oveľa vyšší výkon v spodnom a strednom pásme otáčok. Prejaví sa to hneď pri prvom otočení plynom. Vďaka vyššiemu kompresnému pomeru 10,5:1, novému časovaniu ventilov a modernizovanému nasávaniu je k dispozícii rovnaký špičkový výkon 75 kW (101 hp) a vyšší výkon v stredných otáčkach. Elektronické ovládanie plynu bolo vylepšené a ponúka ešte presnejšie ovládanie. Nový je aj výfuk, ktorý prináša vyšší výkon a bohatší, energickejší zvuk pri zvýšení otáčok.
Vďaka zdvihu kratšiemu o 20 mm je teraz súčasťou štandardnej výbavy vpredu aj vzadu elektronické nastavenie odpruženia Showa počas jazdy (Showa-EERA™). To znamená optimálne tlmenie po celý čas. Na dokonalé základné nastavenie vyberte možnosť Stred. K dispozícii sú aj režimy Tvrdé na progresívnu jazdu, cestovanie alebo prepravu spolujazdca a batožiny, Mäkké na zaistenie ľahkej obratnosti a Terénne pre presné reakcie odpruženia mimo asfaltu. Používateľ má k dispozícii úplné prispôsobenie (pri státí) a počas jazdy môžete prepínať medzi režimami – a nastavovať predpätie zadnej pružiny.
7-stupňový systém kontroly trakcie Honda (HSTC) – riadený jednotkou IMU zaručujúcou plynulú aktiváciu – sleduje trakciu zadného kolesa a zvyšuje hnaciu silu na ceste aj v teréne. 3-stupňový systém riadenia trakcie na zamedzenie zdvíhaniu predného kolesa poskytuje požadovaný zdvih predného kolesa a náklonové ABS dodáva plnú istotu pri brzdení. Pripravené sú štyri základné jazdné režimy, URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD, ale môžete si ich plne prispôsobiť pomocou 2 používateľských režimov USER a nastaviť úrovne výkonu motora, brzdenie motorom a systém HSTC podľa vlastných preferencií.
Môžete si vybrať motocykel Africa Twin Adventure Sports ES so šesťstupňovou prevodovkou DCT, ktorá zaručuje plynulé a okamžité automatické radenie nahor aj nadol, čo je skvelé pri jazde na dlhé vzdialenosti. Prevodovka prešla modernizáciou, takže pôsobí prirodzene pri štarte a je plne prispôsobiteľná pri nízkych rýchlostiach a radení. Radiace tlačidlá ponúkajú manuálne ovládanie a stlačenie spínača G (na displeji TFT) znižuje preklz spojky, čím sa zvyšuje trakcia a citlivosť zadného kolesa pri jazde v teréne.
Tento motocykel je skonštruovaný na dlhé cesty a vďaka všetkým aktualizáciám si hravo poradí aj s veľkými vzdialenosťami. Elektronické odpruženie Showa-EERA™ ponúka dokonalú reguláciu tlmenia a počas jazdy môžete prepínať medzi jednotlivými režimami a nastavovať predpätie zadnej pružiny. Predné 19-palcové koleso zaisťuje lepšiu priľnavosť predného kolesa a nižšie ťažisko. Výška sedadla je menšia a nastaviteľná bez použitia náradia v rozsahu 835 – 855 mm. Samotné sedadlo bolo prepracované, je hrubšie a má o 8 % väčšiu plochu. Jeho dlhší dojazd umožňuje palivová nádrž s objemom 24,8 l. K dispozícii je aj komfortný štít nastaviteľný v 5 úrovniach, vyhrievané rukoväti, praktické zásuvky ACC a USB a plná konektivita na prístup k navigačným aplikáciám smartfónu.
Motor | |
Vrtánie × zdvih (mm) | 92,0 mm x 81,5 mm |
Príprava zmesi | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Kompresný pomer | 11,1 : 1 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1084cc |
Typ motora | Kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec s 8 ventilmi, 270° predsadením ojnicových čapov a rozvodom uni-cam |
Max. výkon | 75 kW pri 7 500 otáčkach |
Max. krútiaci moment | 112 Nm pri 5 500 otáčkach |
Štartér | Elektrický |
Emisie CO2 (g/km) | 112 g/km |
Kapacita oleja | 4,9l |
Kolesá | |
Predné brzdy | Dva 310-mm vlnovité plávajúce kotúče s hliníkovým unášačom a hydraulicky ovládaným radiálne uchyteným 4-piestikovým strmeňom s platničkami zo spekaného kovu, ABS |
Zadné brzdy | 256-mm vlnovitý kotúč s hydraulicky ovládaným 2-piestikovým strmeňom s platničkami zo spekaného kovu. |
Predné zavesenie | elektronicky nastaviteľná obrátená teleskopická vidlica typ SHOWA EERA 45 mm, s nastavením predpätia a útlmu (kompresia a odskok), zdvih 210 mm |
Zadné zavesenie | monobloková hliníková liata kyvná vidlica s prepákovaním Pro-Link a plynovým tlmičom SHOWA, elektronické nastavenie predpätia a útlmu (SHOWA EERA), dráha osi kolesa 200 mm |
Rozmer prednej pneumatiky | 110/80-R19M/C 59V (bezdušové) |
Rozmer zadnej pneumatiky | 150/70-R18M/C 70H (bezdušové) |
Predné kolesá | 19M/C x MT2,50 vypletané s hliníkovým ráfom |
Zadné kolesá | 18M/C x MT4.00 vypletané s hliníkovým ráfom |
Rozmery, hmotnosť a ostatné | |
Uhol sklonu | 27,5° |
Rozmery (D × Š × V) (mm) | 2 330 mm x 960 mm x 1 490 mm |
Typ rámu | Oceľový kolískový rám |
Objem palivovej nádrže (l) | 24,8 l |
Spotreba paliva | 4,9 l / 100 km (WMTC) |
Svetlá výška (mm) | 250 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 240 kg |
Výška sedadla (mm) | štandardná výška 870 mm / znížená poloha 850 mm (možnosť dokúpiť nižšie 825 mm, alebo vyššie 895 mm sedadlo) |
Závlek (mm) | 113 mm |
Rázvor (mm) | 1 570 mm |
Pohon | |
Spojka | Viaclamelová antihoppingová v olejovom kúpeli |
Koncový prevod | Reťaz |
Typ prevodovky | 6-stupňová manuálna |
Prístroje a elektronika | |
Svetlomety | LED |
Prístroje | LCD displej a 6,5 " TFT dotykový multifunkčný prístrojový panel |
Zadné svetlo | LED |
Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať: