Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať:
Pre toto pretekáme. Pretekali sme od úplného začiatku a práve spätná väzba od tímu HRC a našich jazdcov, ktorá formovala nový model CBR1000RR-R Fireblade. Vďaka úpravám nasávania a hlavy valcov dosahuje vyšší výkon v strednom pásme otáčok a zmenené prevodové pomery zaisťujú neskutočnú dynamiku pri výjazdoch zo zákrut. Zachovali sme maximálny výkon a vylepšili sme odozvu dvojitého elektronického ovládania plynu motora, ktoré sa prispôsobuje otáčkam a poskytuje vašej pravej ruke presnosť pri ovládaní plynu. Zníženie hmotnosti a dokonale vyvážená tuhosť podvozku zlepšujú odozvu z hľadiska ovládateľnosti a pocitu priľnavosti k vozovke. Vylepšené krídelká kapotáže udržiavajú prítlak s menšou námahou pri riadení v rýchlosti a či už prechádzate zákrutami na kľukatej ceste, alebo jazdíte na maximálny výkon kolo za kolom, nová jazdná poloha zvyšuje voľnosť pohybu a jednoduchosť ovládania stroja. Stvorený na preteky? Nie, predurčený na pretekanie.
Zachovali sme úžasný maximálny výkon 160 kW/215 k pri 14 000 ot./min v prípade motora s krátkym zdvihom s polovičnou vačkou, teraz má však využiteľnejší výkon v strednom rozsahu otáčok, ktorý sa ľahko a presne ovláda a je dostupný už pri najmenšom ťuknutí na plyn.
Novinka v modeloch Honda pre sériovú výrobu. Dva škrtiace klapky motora (TBW) ponúkajú nezávislé ovládanie každého páru valcov pre oveľa hladšiu odozvu plynu a lepší brzdný výkon motora.
Spoločnosť HRC navrhla nové krídelká, ktoré si zachovávajú prítlak a prednú priľnavosť, ale s o 10 % menším momentom odchýlenia sa zo stopy, čím poskytujú svižnosť vo vysokej rýchlosti.
Jednotka IMU poskytuje presné ovládanie novej 3-úrovňovej brzdy ABS s režimami Race, Track a Standard v reálnom čase. Stabilitu podvozka zaisťuje 3-úrovňový elektronický tlmič riadenia Honda (HESD).
Optimalizované pre Fireblade so starostlivo navrhnutým vyvážením tuhosti na zvýšenie pocitu a priľnavosti zadnej časti. Zadný držiak motora funguje ako horný držiak tlmiča na priamejšie spojenie so zadnou pneumatikou.
Zväčšili sme objem tlmiča o 1 liter a znížili hlučnosť v strednom pásme otáčok. A zvuk výfuku je teraz vyladený tak, aby lineárne (a evokatívne) stúpal spolu s otáčkami motora. Viac než kedykoľvek predtým znie ako svetový superbike.
Každá jazda sa začína 5-palcovou plnofarebnou TFT obrazovkou, kde si Fireblade nastavíte podľa svojich predstáv. V rámci presného nastavenia môžete teraz zadať svoju hmotnosť, aby ste dosiahli dokonalé nastavenie predpätia pružiny vpredu aj vzadu. A vyberte si z 3 predvolených jazdných režimov alebo si plne prispôsobte nastavenie medzi 5-úrovňovým výkonom, 9-úrovňovým systémom HSTC plus a 3-úrovňovým brzdením motorom a režimom ovládania kolies. 3-úrovňový elektronický tlmič riadenia Honda (HESD) udržuje stabilitu vo vysokej rýchlosti a nové 3-úrovňové brzdenie ABS teraz zahŕňa režim Race, ktorý deaktivuje ABS zadného brzdového strmeňa, čo umožňuje v prípade potreby intenzívne použitie zadnej brzdy. Ďalšou novou funkciou displeja na ochranu motora pred chladom je červený bod, ktorý od 8 000 otáčok za minútu stúpa až po dosiahnutie prevádzkovej teploty.
Nízko umiestnená palivová nádrž zmenila svoj tvar, aby sa zlepšila priľnavosť kolien v zákrutách. Zároveň sa jej objem zvýšil o 0,4 l. Extrémne kompaktný rám a motor zodpovedajú malej prednej ploche – v špecifikáciách MotoGP kanála nasávania vzduchu, ktorý vedie priamo cez hlavu –, ktorá čisto reže vzduch. Nový, agresívnejší a svalnatejší štýl je vedený dopredu umiestnenými spojlermi, ktoré využívajú aerodynamické krídelká na udržanie prítlaku na prednej pneumatike, pre konzistentnú priľnavosť a odozvu v každej zákrute a znížený zdvih pri výjazde, ale s o 10 % menšou námahou pri otáčaní vo vysokej rýchlosti. Spodný kryt siaha až k zadnej pneumatike, čím tlačí vzduch smerom nadol, tak znižuje odpor vzduchu na suchu a odvádza vodu na mokrom povrchu na zlepšenie trakcie.
Urobili sme niekoľko jemných úprav jazdnej pozície, aby ste sa dostali hlbšie do motocykla, čo uľahčuje pohyb, reakcie a rýchle ovládanie na ceste alebo na pretekárskej trati. Riadidlá sú o 19 mm vyššie a stúpačky o 16 mm nižšie. Vďaka intenzívnemu vývoju hliníkového dvojnosníkového rámu so znížením hmotnosti o takmer 1 kg vďaka vnútornej optimalizácii, nové vyváženie tuhosti prináša 17 % zníženie bočnej tuhosti a o 15 % menšiu torznú tuhosť s cieľom zaistiť presnosť riadenia a väčšiu rýchlosť pri jazde zákrutou. A inovované nastavenia obrátenej vidlice Showa 43 mm USD BPF (Big Piston Fork) a tlmiča Pro-Link Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-Lite) zvyšujú spätnú väzbu a citlivosť na absolútnu úroveň.
A práve toho chcú naši pretekári vždy viac. Radový štvorvalcový motor s čiastočnými vačkami a objemom 1 000 cm3 sme teda dokonale prešli od nasávania až po výfuk. Kompresný pomer je až 13,6 : 1, má upravené kanály, časovanie ventilov a pružiny. Kľukový hriadeľ a titánové ojnice sú ľahšie, čím sa znižuje zotrvačnosť pri otáčaní. A každý prevodový pomer je kratší, čo zvyšuje zrýchlenie spolu s presnosťou škrtiacej klapky, ktorú zabezpečuje systém 2 škrtiacich klapiek motora (TBW). Tieto čísla sú pôsobivé. 160 kW/215 k a 113 Nm. Ide však o spôsob, akým tento motor teraz neúnavne pracuje – a pritom tak hladko, regulovane – od stredného rozsahu otáčok až po absolútny strop, pričom dosahuje také zvýšenie bojového výkonu, až je to vzrušujúce.
Motor | |
Vrtánie × zdvih (mm) | 81 mm x 48,5 mm |
Príprava zmesi | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Kompresný pomer | 13,0:1 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 999,9 cm3 |
Typ motora | Kvapalinou chladený štvortaktný 16-ventilový radový štvorvalec, rozvod DOHC |
Max. výkon | 160kW pri 14 000 otáčkach |
Max. krútiaci moment | 113Nm pri 12 000 otáčkách |
Štartér | Elektrický |
Kapacita oleja | 4 l |
Kolesá | |
Predné brzdy | 330-mm kotúč s radiálnym štvorpiestovým strmeňom Nissin |
Zadné brzdy | 220-mm kotúč s dvojpiestikovým strmeňom Brembo |
Predné zavesenie | Teleskopická vidlica SHOWA BPF 43 mm |
Zadné zavesenie | Kyvná vidlica SHOWA BFRC-Lite Pro-Link s 10-stupňovým nastavením predpätia, plynulé nastavenie tlmenia kompresie a odskoku, zdvih 137 mm. |
Rozmer prednej pneumatiky | 120/70-ZR17 |
Rozmer zadnej pneumatiky | 200/55-ZR17 |
Predné kolesá | 17" 3,5 |
Zadné kolesá | 17" 6,0 |
Rozmery, hmotnosť a ostatné | |
Uhol sklonu | 24° |
Rozmery (D × Š × V) (mm) | 2 100 mm x 745 mm x 1 140 mm |
Objem palivovej nádrže (l) | 16,5 l |
Svetlá výška (mm) | 115 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 200 kg |
Výška sedadla (mm) | 830 mm |
Závlek (mm) | 102 mm |
Rázvor (mm) | 1455 mm |
Typ rámu | Hliníkový dvojitý nosník |
Pohon | |
Spojka | Viaclamelová v olejovom kúpeli, hydraulicky ovládaná |
Koncový prevod | Reťaz |
Typ prevodovky | 6-stupňová manuálna |
Prístroje a elektronika | |
Svetlomety | LED |
Prístroje | Farebný TFT displej |
Zadné svetlo | LED |
Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať: