Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať:
V roku 1962 debutoval náš prvý pouličný motocykel typu scrambler – CL72. Povedali sme si, že je čas na novú generáciu, ktorá bude určená do ulíc súčasnosti. Nový model CL500 oplýva surovým štýlom a detailmi, ktoré sú vždy spojené s dlhou históriou. Do robustného a kompaktného podvozka sa vošiel silný dvojvalcový motor pre vodičské oprávnenie skupiny A2, ktorý priam prosí o to, aby ste na ňom jazdili, upravovali ho a užívali si. Rovnako ako originál.
Náš kultový štýl sa začína 12-litrovou palivovou nádržou – hladkou, zaoblenou a dokonale tvarovanou s autentickými gumovými kolennými chráničmi zvyšujúcimi pohodlie. A všetko, čo môže byť – motor, rám a zavesenie – je lakované načierno, aby to vyzeralo elegantne a minimalisticky. Gumené návleky chránia ramená vidlice rovnako ako kedysi. Vysoké a široké riadidlá umožňujú vynikajúce ovládanie a v súlade s tradíciou radu CL odrážajú sugestívny vysoko posadený výfuk s výrazným vŕtaným nehrdzavejúcim tepelným štítom a dvojitým vývodom, ktorý sedí presne na svojom mieste.
My sme model CL500 vyrobili, vy si ho teraz môžete dotvoriť sami. A začína sa to farbou; môžete si vybrať medzi žiarivou oranžovou Candy Orange alebo modrou metalízou, ultra modernou matnou čiernou Gunpowder Black alebo robustnou matnou zelenou v zemitom odtieni. Čo ďalej? Záleží len na vás. Možno začnete jednoduchým potešením z jazdy, stretnutím sa s priateľmi, posedením a rozprávaním o motocykloch. Nájdete tu to, čo potrebujete a chcete pre svoj model CL500. Bude sa okolo vás vyvíjať tak, ako má, a stane sa motocyklom, o ktorom snívate. Je to viac než len životný štýl, je to život sám.
Model CL500 je skonštruovaný tak, aby zvládol čokoľvek, čo vás čaká – poľné cesty, dláždené mestské ulice aj víkendové výlety. Odpruženie s dlhším zdvihom tlmí nerovnosti a pneumatiky s hlbokým dezénom zaisťujú istotu už od rýchlosti chôdze. Výška sedadla je 790 mm a stredná časť je štíhla, čo je skvelé na ľahký dosah nôh na zem a obratnosť pri nízkych rýchlostiach. Je tu dostatok miesta na nohy (vyššie sedadlo je k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo) a sedadlo spolujazdca je posadené nízko, aby bolo ľahko dostupné.
Či už s jazdou na dvoch kolesách ešte len začínate, alebo jazdíte už roky, tento motor si zamilujete. Radový osemventilový dvojvalec DOHC s kľukovým hriadeľom po 180° sa ľahko ovláda pri nízkych otáčkach, má plynulú odozvu škrtiacej klapky, ľahký priebeh výkonu a oduševnený zvuk. A vďaka nasávaniu, výfuku a prevodovke, ktoré sú určené pre cestný scrambler, je k dispozícii výrazný krútiaci moment v celom rozsahu otáčok – s maximom 43,4 Nm pri 6250 ot./min – čo dokáže zaručiť potrebné zrýchlenie, ktoré si vychutnajú aj tí najskúsenejší.
Predná 41 mm teleskopická vidlica so zdvihom 150 mm zaručuje pružné ovládanie a zadné tlmiče Showa majú nastaviteľné predpätie. Predné 19-palcové koleso zaručuje vysokú stabilitu a 310mm plávajúci predný kotúč a dvojpiestový strmeň zaisťujú progresívny brzdný výkon s ABS optimalizovaným na jazdu v teréne aj na cestách.
Na zaistenie ľahkého ovládania a zatáčania v mestskej časti je jazdná poloha vzpriamená, s rukami a kolenami umiestnenými v pohodlnej, prirodzenej polohe. Navyše prináša skvelý výhľad do všetkých strán. Na plochom sedadle je dostatok priestoru na pohyb dozadu a dopredu, čo umožňuje agresívnejší prístup.
Spojka motora je navrhnutá tak, aby vás podporovala pri jazde; pomáha pri ľahkom zaťažení páky a umožňuje plynulejšie a jednoduchšie radenie hore aj dolu. Nemusíte experimentovať s otáčkami motora ani sa obávať zablokovania zadného kolesa pri viacnásobnej zmene smeru jazdy – o to sa postará funkcia riadenia preklzu.
S maximálnym výkonom 35 kW je model CL500 vhodný aj pre jazdcov s vodičským oprávnením A2. Charakter a priebeh výkonu motora sa tiež dobre ovládajú a sú nenáročné najmä pri nízkych otáčkach, preto sú ideálne pre začínajúcich jazdcov.
Klasický okrúhly svetlomet vybavený štyrmi jasnými žiarovkami LED vzbudzuje impozantný dojem. Osvetlenie LED je však navyše energeticky úsporné a chladnejšie a žiarovky majú dlhšiu životnosť. A čo je najdôležitejšie, oveľa lepšia je aj viditeľnosť pre ostatných účastníkov cestnej premávky.
Pouličný scrambler by mal byť jednoduchý, a preto je v úhľadnom 100 mm krúžku umiestnený inverzný displej LCD. Zobrazené informácie sú presne také, aké potrebujete, vrátane ukazovateľa zaradeného prevodového stupňa, spotreby paliva a šípok ľavého a pravého ukazovateľa smeru.
Motor | |
Vrtánie × zdvih (mm) | 67 mm x 66,8 mm |
Príprava zmesi | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Kompresný pomer | 10,7:1 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 471 cm3 |
Typ motora | Kvapalinou chladený štvortaktný radový DOHC dvojvalec |
Max. výkon | 34 kW pri 8 500 otáčkach |
Max. krútiaci moment | 43,3 Nm pri 6000 ot. za min. |
Štartér | Elektrický |
Emisie CO2 (g/km) | 86 g/km |
Kapacita oleja | 3,2 L |
Kolesá | |
Predné brzdy | Jeden 310-mm plávajúci kotúč, 2-piestikové strmene |
Zadné brzdy | Dva tlmiče s 45-mm kyvným ramenom, 5-stupňové nastavenie predpätia |
Predné zavesenie | Predná 41-mm teleskopická vidlica, zdvih 150 mm |
Zadné zavesenie | Dva tlmiče s 45-mm kyvným ramenom, 5-stupňové nastavenie predpätia |
Rozmer prednej pneumatiky | 110/80R19M/C 59H |
Rozmer zadnej pneumatiky | 150/70R17M/C 69H |
Predné kolesá | Viaclúčové z tlakovo liateho hliníka |
Zadné kolesá | Viaclúčové z tlakovo liateho hliníka |
Rozmery, hmotnosť a ostatné | |
Uhol sklonu | 27 ° |
Rozmery (D × Š × V) (mm) | 2 175 mm x 830 mm x 1 135 mm |
Typ rámu | Oceľový "Diamond" |
Objem palivovej nádrže (l) | 12L |
Spotreba paliva | 3,77 l/100km |
Svetlá výška (mm) | 155 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 191 kg |
Výška sedadla (mm) | 790 mm |
Závlek (mm) | 108 mm |
Rázvor (mm) | 1 484 mm |
Pohon | |
Spojka | Viaclamelová antihoppingová v olejovom kúpeli |
Koncový prevod | Reťaz |
Typ prevodovky | 6-stupňová manuálna |
Prístroje a elektronika | |
Svetlomety | LED |
Prístroje | Digitálna LCD prístrojová doska |
Zadné svetlo | LED |
Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať: