Testovacia jazda
Financovanie
Avion, spol. s r.o., Žilina
Autorizovaný predaj a servis motocyklov Honda.
Publikované 28. september 2023

NT1100 s novými farbami

NT1100, najobľúbenejší európsky cestovný motocykel, získava pre modelový rok 2024 dve nové výrazné farby

  • NT1100 bude pre modelový rok 2024 k dispozícii v novej modrej metalíze Matt Jeans Blue Metallic a v červenej verzii Candy Chromosphere Red
  • Obľúbená verzia v matnej sivej metalíze Matt Iridium Gray Metallic získava nový zadný nosič lakovaný v matnej čiernej metalíze Matt Ballistic Black Metallic
  • Model NT1100 sa v roku 2023 stal najobľúbenejším európskym motocyklom v kategórii cestovných strojov
  • Od jeho predstavenia sa v Európe predalo takmer 12 000 kusov NT1100
  • 66 % zákazníkov si model NT1100 vybralo s voliteľnou dvojspojkovou prevodovkou DCT
  • Pohodlie a praktickosť na dlhých cestách zvyšujú tri súpravy príslušenstva

Honda NT1100, ktorej kombinácia výkonu, komfortu, praktickosti, elegantného vzhľadu a mimoriadnej hodnoty vzhľadom na obstarávaciu cenu jej pomohli k získaniu titulu najpredávanejšieho cestovného motocykla v Európe za rok 2023, vstupuje do modelového roku 2024 s dvoma novými výraznými farebnými verziami.

K stále obľúbenej matnej sivej metalíze Matt Iridium Gray Metallic sa v ponuke modelu NT1100 pridáva vyhotovenie v matnej modrej metalíze Matt Blue Jeans Metallic a červená verzia Candy Chromosphere Red, pričom všetky tri farby získavajú nový zadný nosič v matnej čiernej metalíze Matt Ballistic Black Metallic.

Od vstupu do európskeho modelového radu v roku 2022 sa predalo takmer 12 000 NT1100, pričom viac ako 66 % zákazníkov sa rozhodlo pre vyhotovenie s unikátnou voliteľnou dvojspojkovou prevodovkou Honda.

Aby si mohol každý majiteľ Hondu NT1100 prispôsobiť svojím predstavám, je k dispozícii množstvo príslušenstva, ktoré zvyšuje pohodlie a praktickosť na dlhých cestách. Toto príslušenstvo je dostupné jednotlivo alebo vo forme troch starostlivo zostavených paketov – Urban, Touring a Voyage. Ponuka zahŕňa 50-litrový vrchný kufor, hmlovky alebo komfortné sedlo.

NT1100, modelový rok 2024
Základné informácie o modeli: V roku 2022 na trh prišiel nový cestovný motocykel značky Honda. Ako základ konštruktéri použili srdce z modelu CRF1100L Africa Twin. Vďaka tomu NT1100 stavia na platforme, ktorá ponúka pohodlie, agilitu, výkon a potešenie z jazdy. Nízko umiestnené sedadlo a strmá geometria riadenia spolu so špičkovým podvozkom vytvárajú športovo ladený celok. Plexi štít s výškou aj sklonom nastaviteľnými do 5 polôh a horné/dolné deflektory zaisťujú vynikajúcu aerodynamiku pri vysokých rýchlostiach a skvelú ochranu pred poveternostnými vplyvmi. Súčasťou štandardnej výbavy je tempomat, štíhle bočné kufre a vyhrievané rukoväte. Jazdec sa môže spoľahnúť na podporu troch prednastavených jazdných režimov, dvoch voliteľných používateľských režimov, systému nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) a systému na zamedzenie zdvíhania predného kolesa (Wheelie Control). Brzdný výkon zaisťujú radiálne upevnené štvorpiestové predné brzdové strmene, o priľnavosť k vozovke sa starajú pneumatiky s rozmermi 120/70-17 a 180/55-17. Zoznam prémiovej výbavy završuje 6,5-palcový dotykový TFT displej s technológiami Apple CarPlay® a Android Auto®.

Pre rok 2024 bude model NT1100 dostupný v dvoch nových nápadných farebných verziách. V modrej Matt Jeans Blue Metallic a červenej Candy Chromosphere Red


V motocyklovom svete plnom cestovných endur existuje medzera. Túto medzeru vnímajú predovšetkým jazdci, ktorí hľadajú výkon, skvelú ovládateľnosť, komfort na dlhých cestách a špičkové technológie, ale pritom nutne netúžia po imagi alebo fyzických proporciách endura. Inými slovami, hľadajú poctivý cestovný motocykel, ktorý by však zároveň ponúkal bohatý zoznam výbavy a športové výkony – motocykel, ktorý by bol vhodný na každodenné cesty do zamestnania, ale zároveň zvládol aj dlhú cestu s plným zaťažením.

A presne tým NT1100 je. Nový typ cestovného motocykla značky Honda, ktorý bol navrhnutý tak, aby oslovil nadšencov, ktorí si podobné stroje Honda pamätajú z minulosti, ale ktorý by zároveň prilákal aj omnoho mladších jazdcov. Vzhľadom na to, že ako základ poslúžili rám a charakterný dvojvalcový motor z CRF1100L Africa Twin, sú vzrušujúce výkony zaručené. Okrem toho stroj ponúka prvky, ktoré posilňujú a zvyšujú príťažlivosť každého motocykla.

Vďaka tejto kombinácii výkonu a bohatým špecifikáciám, nie je žiadnym prekvapením, že NT1100 bol najobľúbenejším cestovným motocyklom v Európe v roku 2023, pričom od jeho predstavenia sa predalo takmer 12 000 modelov. 

Pre rok 2024, pribudli dve nové nápadné farby laku, ktoré ešte viac zvyšujú jeho široký záber.

Informácie o modeli

Pohodlný, agilný a príjemný motocykel. Presne tak je možné v skratke opísať model NT1100. Uhladené a štíhle proporcie zaisťujú skvelú aerodynamiku, pričom pozícia jazdca bola navrhnutá s dôrazom na komfort pri dlhších cestách. Výšku a uhol sklonu plexi štítu je možné nastaviť do 5 polôh, k ešte lepšej ochrane jazdca prispievajú aj horné a dolné deflektory. 6,5-palcový dotykový TFT displej je farebný, ponúka prispôsobiteľné zobrazenie požadovaných údajov a disponuje technológiami Apple CarPlay® a Android Auto®. Tempomat, vyhrievané rukoväte a objemné bočné kufre sú súčasťou štandardnej výbavy.

Oceľový dvojitý kolískový rám modelu NT1100 využíva relatívne krátky rázvor a strmú geometriu riadenia, zatiaľ čo odpruženie zaisťuje inverzná 43 mm kazetová vidlica Showa a centrálny zadný tlmič. Zadná pružina je hydraulicky nastaviteľná. Dva 310 mm predné kotúče sú spojené so 4-piestovými radiálne upevnenými strmeňmi; pneumatiky majú rozmer 120/70-17 vpredu a 180/55-17 vzadu.

Z hľadiska dynamiky sa stroj môže spoľahnúť na silný dvojvalcový motor prevzatý z modelu Africa Twin. Jeho nasávanie a výfuk však boli vyladené s dôrazom na čo najhladšiu akceleráciu a príjemný zvuk v nízkych otáčkach. Výkon agregátu pritom nie je na úkor spotreby paliva: vďaka svojej úspornosti má stroj s 20-litrovou palivovou nádržou dojazd 400 km.

Elektronická výbava zahŕňa systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) s 3 úrovňami, systém na zamedzenie zdvíhania predného kolesa, kompletné LED osvetlenie, ukazovatele smeru s funkciou automatického vypínania, či výstražné svetlá na núdzové brzdenie. Samozrejmou súčasťou ponuky pre NT1100 je tiež voliteľná šesťstupňová dvojspojková automatická prevodovka DCT.

Pre rok 2024 bude model NT1100 dostupný v nasledujúcich farebných verziách:

**NOVINKA** Matt Jeans Blue Metallic so zadným nosičom Matt Ballistic Black Metallic

**NOVINKA** Candy Chromosphere Red so zadným nosičom Matt Ballistic Black Metallic

Matt Iridium Grey Metallic so zadným nosičom **NOVINKA** Matt Ballistic Black Metallic

Vzhľad a výbava

Štíhle proporcie prispievajú k vynikajúcej aerodynamike
Plexi štít s 5 úrovňami nastavenia výšky a sklonu plus horné/dolné deflektory
Štandardná výbava zahŕňa bočné kufre, vyhrievané rukoväti a tempomat
Dotykový TFT displej s uhlopriečkou 6,5 palca disponuje technológiami Apple CarPlay®, Android Auto® a konektivitou Bluetooth
USB zásuvka, centrálny stojan a 12 V zásuvka v štandardnej výbave
Model NT1100 bol od počiatku navrhnutý ako agilný športový stroj, ktorý je vďaka účinnej aerodynamickej ochrane a ergonómii zameranej na komfort jazdca vhodný aj na celodenný pobyt v sedle.

Elegantný a sofistikovaný dizajn sa vyznačuje výraznými plochami, ktoré zdôrazňujú hlavné línie. Pre dizajn modelu NT1100 je charakteristická dynamická elegancia od prednej až po zadnú časť. A štíhle proporcie tohto motocykla sú, samozrejme, zároveň funkčné, výsledkom čoho je prvotriedny zážitok z jazdy.

Štandardne montované horné a dolné deflektory chránia ruky a nohy jazdca pred vetrom a pred poveternostnými vplyvmi. Štít ponúka možnosť nastavenia výšky a sklonu do 5 polôh, pričom rozdiel medzi najnižšou a najvyššou polohou je 164 mm. V dolnej polohe je prúd vzduchu smerovaný do oblasti ramien, v najvyššej polohe zas štít odkláňa prúd vzduchu cez prilbu jazdca. Súčasťou štandardnej výbavy sú vyhrievané rukoväte aj tempomat.

Jazdec po usadení sa za riadidlá do stroja „zapadne“ a vďaka kapotáži je výborne chránený. Široké a hrubé sedlo ponúka luxusné sedenie pre dve osoby; výška sedla dosahuje 820 mm. Zo zadného nosiča vystupuje veľké zadné držadlo pre spolujazdca.

Tlmič výfuku je umiestnený čo najnižšie, aby bolo možné maximalizovať objem kufrov. Práve štandardne dodávané demontovateľné bočné kufre predstavujú jeden z hlavných čŕt modelu NT1100. Ich štíhla konštrukcia uľahčuje pohyb v hustej mestskej premávke – v najširšom mieste kufrov má motocykel na šírku iba 901 mm. Kufre majú objem 33 litrov (ľavý) a 32 litrov (pravý).

Jasný a dobre čitateľný 6,5-palcový TFT dotykový displej ponúka 3 režimy zobrazenia údajov; GOLD zobrazuje všetky číselné údaje a informácie o zvolených režimoch. SILVER kladie dôraz na ukazovateľ rýchlosti a otáčkomer, BRONZE má vo svojom strede otáčkomer. Pre každý režim je k dispozícii definovaná farba pozadia, jazdec si môže alternatívne zvoliť pozadie čierne alebo biele. Technológie Apple CarPlay®, Android Auto® a konektivita prostredníctvom Bluetooth umožňujú prostredníctvom TFT displeja prístup k funkciám smartfónu.

Zoznam prémiovej výbavy završuje kompletné LED osvetlenie (so svetlom na denné svietenie), ukazovatele smeru s funkciou automatického vypínania a výstražné svetlá na núdzové brzdenie; praktické doplnky zahŕňajú USB zásuvku, centrálny stojan a 12 V zásuvku.

Model NT1100 bude v roku 2023 k dispozícii v nasledovných farebných vyhotoveniach:

čierna metalická Gunmetal **novinka**

matne sivá metalíza Mat Iridium Gray Metallic

biela perleťová Pearl Glare White

Podvozok

Oceľový dvojitý kolískový rám z CRF1100L s priskrutkovaným hliníkovým podsedlovým rámom
Strmá geometria riadenia a špičkové odpruženie vpredu aj vzadu
Inverzná 43 mm predná vidlica Showa a zadný tlmič s hydraulickým nastavením predpätia
Dva 310 mm predné kotúče a 4-piestové radiálne upevnené strmene
Základ modelu NT1100 je dostatočne robustný a preverený v praxi – ide o oceľový dvojkolískový rám s priskrutkovaným hliníkovým podsedadlovým rámom, ktorý pochádza z modelu CRF1100L Africa Twin. S ohľadom na všestrannosť a športové zameranie NT1100 sa terénne odpruženie staršieho súrodenca nahradilo cestnou výbavou a strmšou geometriou riadenia.

43 mm kazetová inverzná vidlica Showa disponuje zdvihom 150 mm a ponúka možnosť nastavenia predpätia pružiny. Rovnako ako vidlica, aj zadný centrálny tlakový tlmič Showa ponúka zdvih v osi kolesa 150 mm; jeho piest má priemer 14 mm. Na jednoduchšie cestovanie so spolujazdcom a/alebo s batožinou je nastavenie pružiny možné hydraulicky na diaľku.

Kolesá sú vyrobené z ľahkej zliatiny odlievanej do pieskových foriem, ktoré umožňujú vytvorenie dutej strednej časti náboja pri prednom kolese. Konštrukcia s pretínajúcimi sa lúčmi (ktoré sú s ráfikom spojené diagonálne) prináša niekoľko výhod: pri jazde v priamom smere vyhladzuje vibrácie z vozovky, a zároveň ponúka potrebnú tuhosť pri prejazde zatáčkami. Pneumatiky majú rozmer 120/70-17 vpredu a 180/55-17 vzadu.

Rázvor kolies má hodnotu 1 535 mm, sklon prednej vidlice a závlek 26,5°/108 mm a svetlá výška dosahuje 175 mm. Pohotovostná hmotnosť verzie NT1100 s manuálnou prevodovkou je 238 kg, verzia s prevodovkou DCT váži 248 kg.

Do dvoch 310 mm predných kotúčov sa zahryzávajú ľahké štvorpiestové radiálne upevnené strmene. Zadný 256 mm kotúč je spojený s jednopiestovým strmeňom. Brzdy sú vybavené systémom ABS.

Motor

Radový dvojvalcový motor SOHC s 8 ventilmi a s objemom 1 084 cm3
Výkon a krútiaci moment: 75 kW/104 Nm
Nasávacie kanály a výfuk boli vyladené s dôrazom na hladkú a dynamickú akceleráciu, a takisto na dosiahnutie príjemného zvuku v nízkych otáčkach
Radový dvojvalcový motor SOHC s 8 ventilmi a s objemom 1 084 cm3 pri NT1100 je osvedčený agregát pochádzajúci z modelu CRF1100L Africa Twin. Maximálny výkon dosahuje 75 kW pri 7 250 ot./min. a krútiaci moment vrcholí hodnotou 104 Nm pri 6 250 ot./min. Kompresný pomer je zhodný a dosahuje 10,1 : 1. Ďalšou spoločnou vlastnosťou je 270° fázovanie kľukového hriadeľa a nerovnomerné intervaly zapaľovania.

Riadenie motora zaisťuje elektronicky riadená škrtiaca klapka (Throttle By Wire – TBW) a o prísun paliva sa stará elektronická jednotka PGM-FI. Rozdiel v naladení motora oproti modelu Africa Twin, ktorého si jazdec ihneď všimne, spočíva v optimalizácii dĺžky nasávacích kanálov a vnútornej konštrukcie tlmiča výfuku. Cieľom týchto úprav bol nielen príjemný zvuk v nízkych otáčkach, ale aj hladká a dynamická akcelerácia či komfortná jazda vyššími rýchlosťami. To všetko sú skvelé vlastnosti vzhľadom na účel, na ktorý bol model NT1100 navrhnutý.

Kľuková skriňa je delená vertikálne a vodné čerpadlo je umiestnené v puzdre spojky, zatiaľ čo termostat je integrovaný v hlave valcov. Motory pre manuálnu aj DCT verziu majú rovnakú kľukovú skriňu a líšia sa iba niekoľkými vonkajšími detailmi. Sekundárne vibrácie sú eliminované protibežným pohybom piestov, zatiaľ čo primárne inerciálne a mechanické vibrácie sú vyvažované pomocou dvojosových vyvažovacích hriadeľov. Vodné a olejové čerpadlo je poháňané vyvažovacím hriadeľom.

Snímač na kľukovom hriadeli so zubmi rozmiestenými v intervaloch 10° riadi detekciu vynechania zapaľovania, čo je dôležité pre plnenie požiadaviek OBD2/EURO5. Senzory lineárneho prúdenia spalín (Linear Air Flow – LAF) umiestnené vo zvodoch, ktoré sú na plnenie normy EURO5 nevyhnutné, poskytujú presné údaje o zložení zmesi vzduchu a paliva.

Elektronika motora

3 štandardné jazdné režimy plus dva nastaviteľné používateľské režimy USER
Systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) s 3 úrovňami
Systém na zamedzenie zdvíhania predného kolesa s 3 úrovňami
Elektronicky riadená škrtiaca klapka TBW umožňuje ovládanie výkonu a charakteru motora zásahmi systémov nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) a systému na zamedzenie zdvíhania predného kolesa (Wheelie Control). Jazdec môže voliť z 3 prednastavených režimov, ktoré pokrývajú širokú škálu jazdných podmienok, a z 3 úrovní riadenia výkonu a brzdenia motorom. Úroveň 1 pri každom parametri pritom znamená maximálnu hodnotu. V prípade stabilizačného systému HSTC a systému na zamedzenie zdvíhania predného kolesa úroveň 3 znamená najvyššiu mieru zásahov.

Režim sa vyberá tlačidlami na ľavej rukoväti; pri zásahu systému HSTC sa na prístrojovom paneli rozsvieti kontrolka.

URBAN je štandardný režim, ktorý ponúka univerzálne stredné nastavenie výkonu motora aj brzdenia motorom.

RAIN znižuje výkon a brzdnú silu motora pre ešte viac istoty na mokrom alebo klzkom povrchu.

TOUR poskytuje plný výkon motora a štandardnú úroveň brzdenia motorom pre dynamickú akceleráciu pri jazde so spolujazdcom a s batožinou.

V režimoch USER 1 a 2 si môže používateľ jednotlivé parametre nastaviť podľa svojich požiadaviek. Po nastavení sa režim USER automaticky uloží, takže nie je potrebné všetko znovu nastavovať pri každom zapnutí zapaľovania.

Dvojspojková prevodovka (DCT)

DCT ponúka voľbu medzi automatickým (AT) a manuálnym (MT) režimom
3 úrovne režimu S na široké nastavenie športového charakteru pri radení automatickej prevodovky
Od prvého predstavenia dvojspojkovej prevodovky v modeli VFR1200F v roku 2009 spoločnosť Honda v Európe predala vyše 240 000 motocyklov vybavených touto technológiou. Prijatie tejto technológie zákazníkmi potvrdzuje fakt, že v rámci celého modelového radu značky Honda dalo plných 53 % zákazníkov v roku 2020 pred manuálnou prevodovkou prednosť verzii DCT. Systém sa vyznačuje plynulým a spoľahlivým radením, na ktoré si jazdec veľmi rýchlo zvykne. Využíva dve spojky: jednu na rozjazd a pre 1., 3. a 5. rýchlostný stupeň a druhú pre 2., 4. a 6. rýchlostný stupeň. Hlavný hriadeľ jednej spojky sa nachádza vnútri druhého, čo umožnilo dosiahnuť veľmi kompaktné rozmery.

Každá spojka je nezávisle riadená vlastným elektrohydraulickým okruhom. Pri radení systém predvolí požadovaný rýchlostný stupeň pomocou spojky, ktorá sa v danom okamihu nepoužíva. Prvá spojka sa následne elektronicky odpojí a v rovnakom okamihu sa pripojí spojka druhá.

Výsledkom je konzistentné, rýchle a plynulé radenie. Tým, že dve spojky preraďujú z jedného rýchlostného stupňa na ďalší s minimálnym prerušením prenosu hnacej sily na zadné koleso, navyše prakticky odpadajú všetky rázy a pozdĺžne náklony stroja, takže radenie je nielen priame, ale aj hladké. Medzi ďalšie výhody patrí napríklad odolnosť (pretože jednotlivé ozubené kolesá sa nemôžu poškodiť nesprávnym zaradením), nemožnosť preťaženia motora, jednoduchá jazda v mestách či nižšia únava jazdca, a predovšetkým možnosť väčšieho sústredenia výhradne na správnu stopu, zatáčanie, body na brzdenie a akceleráciu. 

Systém DCT ponúka dva rôzne spôsoby ovládania – funguje buď ako automatická prevodovka (AT) s naprogramovanými mapami radenia, ktoré priebežne sledujú rýchlosť jazdy, zvolený rýchlostný stupeň a otáčky motora, a na základe toho rozhodujú o momente preradenia, alebo ako manuálna prevodovka (MAN), keď jazdec môže sám radiť tlačidlami na ľavej rukoväti.

V režime AT môže jazdec vyberať z dvoch režimov: režim D ponúka bezstarostnú jazdu a najnižšiu možnú spotrebu paliva. Režim S ponúka výber z 3 úrovní športového spôsobu radenia. Úroveň 1 je najmiernejšia, keď k zmene rýchlostného stupňa dochádza v stredných otáčkach. Oproti tomu úroveň 3 je najagresívnejšia a necháva motor pracovať vo vysokých otáčkach. Úroveň 2 je zas kompromisom medzi oboma vyššie uvedenými. Preferované nastavenie sa tiež automaticky uloží.

** Upozornenie: uvedené hodnoty sú výsledky namerané spoločnosťou Honda pri štandardných skúšobných podmienkach stanovených WMTC. Skúšky sa vykonávajú na rovnej vozovke so štandardnou verziou vozidla, s jedným jazdcom a bez dodatočnej voliteľnej výbavy. Skutočná spotreba paliva sa môže líšiť v závislosti od spôsobu jazdy, údržby vášho stroja, poveternostných podmienok, stavu vozovky, tlaku pneumatík, inštalovaného príslušenstva, nákladu, hmotnosti jazdca a spolujazdca a ďalších faktorov.

Podobné články