Nové modely CRF300L a CRF300 RALLY – ľahké motorky značky Honda s duálnym využitím získajú významné vylepšenia
- Nový motor s väčším zdvihom a objemom 286 cm3 má o 10 % vyšší výkon a o 18 % vyšší krútiaci moment.
- Zníženie vlastnej hmotnosti o 4 kg znamená zlepšenie hmotnostného výkonu o 13 %.
- Nový rám, dlhšie odpruženie, vyššia svetlá výška, prepracovaná geometria riadenia a poloha vodiča prispievajú k zlepšeniu riadenia a flexibility na každom povrchu.
- Nový špičkový LCD displej pri oboch modeloch.
- Dodatočná palivová kapacita 2,7 l pri modeli CRF300 RALLY, vyššia miera pohodlia pri dlhých cestách a znížené sedadlo.
Model CRF250L, ktorý bol v Európe uvedený v roku 2012, potvrdil celkovú kvalitu a pôvab ľahkých motoriek s duálnym využitím. V roku 2017 ho doplnil model CRF250 RALLY, ktorý svojím vzhľadom akoby vypadol priamo z pretekov v Dakare a ktorý je zameraný skôr na dlhšie dobrodružné jazdy. V roku 2021 získajú oba tieto modely motoriek významné vylepšenia, medzi ktorými vedie nový motor s väčším objemom, ktorý teraz spočíva na podstatne ľahšom podvozku s výrazným, až 13 % zlepšením hmotnostného výkonu.
Tento 4-ventilový, jednovalcový motor s objemom 286 cm3 a kvapalinovým chladením spĺňa normu EURO5 a dosahuje výkon až 20,1 kW pri 8 500 ot./min a vďaka väčšiemu zdvihu má až o celých 18 % vyšší krútiaci moment, ktorý dosahuje 26,6 Nm pri 6 500 ot./min (čo predstavuje zvýšenie z 18,2 kW pri 8 500 ot./.min / 22,6 Nm pri 6 750 ot./min). Motor teraz môže lepšie „dýchať“ vďaka novému časovaču vačky sacieho ventilu a prepracovanému systému prívodu vzduchu a výfukov. Kratší pomer pri prvých piatich prevodoch znásobuje účinky vyššieho krútiaceho momentu a výkonu, zatiaľ čo pri 6. rýchlostnom stupni je prevodový pomer dlhší, čo zaisťuje pohodlnejšiu jazdu pri vysokej rýchlosti. Pomocná/klzná spojka teraz riadi zadné koleso a ponúka o 20 % nižšie zaťaženie páčky.
Prepracovaný semi-kolískový rám, hliníkové závesné rameno a spodná vidlica výrazným spôsobom prispievajú k zníženiu celkovej hmotnosti o 4 kg a vyznačujú sa prepracovanou a vyváženou pevnosťou – s väčším bočným ohybom – na zlepšenie odozvy a celkového dojmu. Geometria riadenia bola taktiež dôkladne upravená a nechýba ani dlhšie odpruženie (10 mm vpredu/20 mm vzadu pri modeli CRF300L a 10 mm vpredu pri modeli CRF300 RALLY), ako aj vyššia svetlá výška.
Nová karoséria modelu CRF300L s ostrými hranami je vybavená menšou palivovou nádržou s objemom 7,8 l a sedadlom, ako aj novým, čitateľnejším LCD displejom na prístrojovej doske. Zlepšila sa aj poloha vodiča pri jazde, ktorá umožňuje ľahšie riadenie a manévrovanie – riadidlá sú posunuté mierne dozadu, zatiaľ čo opierky na nohy sú posunuté nižšie a dozadu. Výška sedadla sa zvýšila o 5 mm na 880 mm.
Širšie sedadlo s gumovým uložením pri modeli CRF300 RALLY je teraz o 10 mm nižšie, takže dosahuje 885 mm, zatiaľ čo kapacita palivovej nádrže sa zvýšila o 2,7 l na 12,8 l. Riadidlá obsahujú interné závažia, ktoré minimalizujú otrasy a opierky na nohy sú vybavené gumenými vložkami, zatiaľ čo LED indikátory sú teraz flexibilne namontované s cieľom zvýšiť odolnosť.
Celkovo modely CRF300L a CRF300 RALLY zostávajú aj naďalej vynikajúcimi úžitkovými, univerzálnymi motorkami s duálnym využitím, ako tomu bolo od ich vzniku. A vďaka všetkým vylepšeniam, ktoré ich čakajú v roku 2021, budú ešte lepšie pripravené zvládnuť každú výzvu – či už na vašej ulici, alebo na druhom konci sveta.