Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať:
To je dôvod, prečo sa Dax vrátil späť. Stroj sa zrodil na konci 60. rokov minulého storočia a všetky veci, vďaka ktorým bol v tých časoch taký dobrý – malé rozmery, ľahký motor a jednoduché riadenie –, z neho dnes robia ešte príjemnejší stroj. Zvýšili sme výkon, vylepšili rám, odpruženie a brzdy, podstata však zostáva rovnaká: Dax a relax, jazdenie je zábava.
Nízke sedadlo a široké, nahor zalomené riadidlá umožňujú jednoduché riadenie a zaisťujú vynikajúcu rovnováhu najmä pri nízkej rýchlosti. Spolujazdec má na stroji tiež viac než dosť miesta.
Motor s tichým chodom a nízkou spotrebou paliva je radosť používať. Vďaka odstredivej spojke je radenie rýchlostí veľmi jednoduché. Stačí vyraziť vpred a vychutnávať si jazdu.
Tento malý motocykel pôsobí mohutne a dopĺňajú ho primerane masívne pneumatiky – vpredu sú široké 120 mm a vzadu majú 130 mm – na zaistenie bezpečnej priľnavosť na členitejšom povrchu.
Brzdy, ktoré sú vhodné pre každú úroveň zážitku z jazdy, prinášajú účinné brzdenie s výhodou v podobe podpory systému ABS na reguláciu brzdenia za každých podmienok.
Okrúhle LED svetlá v kruhovom svetlomete dodávajú stroju ešte väčšiu príťažlivosť. Predné smerové svetlá slúžia aj ako obrysové svetlá, aby vás ostatní účastníci cestnej premávky lepšie videli.
Dax je skutočnou štýlovou ikonou 70. rokov minulého storočia, ktorá sa vrátila v modernej dobe s vysokým výkonom v tele malého motocykla. Jazdenie nikdy nevyzeralo tak dobre a ani neprinášalo taký dobrý pocit.
Aj tie sú magické. Prvé otočenie plynu, vnímanie pohybu vpred, vnímanie individuality. Slobody. Práve to sa spája s modelom Dax. Otvára brány jazdenia na motocykloch dokorán úplne všetkým a robí to s autentickým, drzým šarmom. Po 40 rokoch mimo Európy sa starý verný priateľ vracia späť pripravený vytvárať vaše nové spomienky.
Môžete sa opýtať, prečo dostal model Dax práve toto meno? Je to preto, že jeho hlavný lisovaný oceľový rám v tvare písmena T pripomína jazvečíka. Rám skonštruovaný na základe technických poznatkov 21. storočia je odolný a zároveň štýlový. Všetky ostatné diely sú dokonalé v dobových detailoch: vysoké riadidlá zo strojov miniape, zvýšený tlmič výfuku inšpirovaný terénnymi strojmi a dvojité sedadlo dodávajú modelu Dax jeho nezameniteľný a očarujúci charakter.
Model Dax je určený pre každého. Preto sme zaistili, aby sa na ňom ľahko jazdilo. Od výšky sedadla s hodnotou 775 mm a prirodzeného riadenia z uvoľnenej, vzpriamenej jazdnej polohy. Vysokokvalitné odpruženie – 31 mm predná obrátená vidlica a dvojité zadné tlmiče – poskytuje luxusnú jazdu, rovnako ako mohutné predné a zadné pneumatiky, ktoré dobre priľnú k rozmanitým povrchom. Jednokanálový systém ABS riadi silu brzdenia na predných a zadných hydraulických strmeňoch, aby ste si s tým nemuseli robiť starosti.
Vzduchom chladený motor s objemom 124 cm3 skonštruovaný s dôrazom na odolnosť a plynulý chod poskytuje maximálny výkon 6,9 kW a krútiaci moment 10,8 Nm. To umožňuje dosiahnuť svižné zrýchlenie v meste a slušnú 90 km/h rýchlosť pri cestovaní vo dvojici. To dopĺňa nízka spotreba paliva na úrovni 1,6 l na 100 km (režim WMTC). Odstredivá spojka nevyžaduje páčku spojky: stačí pridať plyn a vyraziť, preto je život ešte jednoduchší. Pri radení všetkých štyroch prevodových stupňov sa využíva nožná páčka, o všetko sa však postará systém.
Pri pohľade na stroj vás upútajú všemožné maličkosti. Pochrómované zadné držadlo je jednoducho štýlové a zároveň spolujazdcovi umožňuje pohodlné držanie. Kryt chráni reťaz rozvodovky pred poveternostnými vplyvmi (a zabraňuje zachyteniu voľného oblečenia), zatiaľ čo tmavé 12-palcové kolesá s 5 lúčmi dodávajú stroju moderný charakter. To isté platí aj o plnom LED osvetlení a kompaktnom okrúhlom LCD prístrojovom displeji s inverzným zobrazením informácií, ktoré potrebujete. Nie je tu nič navyše.
Pôvodný model Dax bol šikovný, svižný a ľahko ovládateľný stroj. Oslovil skúsených aj príležitostných motocyklistov, pretože jazda na ňom bola jednoducho zábavná. Tento stroj bol na začiatku mnohých ciest za jazdením na dvoch kolesách.
Vyzbrojený väčším motorom model Mighty Dax ponúkal väčšiu rýchlosť a zrýchlenie. Zreteľne sa na ňom prejavuje štýl 70. rokov minulého storočia s vysokým predným blatníkom a riadidlami upravenými na mieru.
Ešte väčšmi prispôsobený štýl modelu Nauty Dax so stupňovitým sedadlom a zábavne pôsobiacim lakom. Balónové pneumatiky vyrobené s dôrazom na jednoduchý pohyb v členitom teréne miesta na kempovanie.
Po dlhom období sa model Dax stiahol z európskeho predaja a stal sa z neho stroj len pre americký a japonský trh. Tieto stroje však čoskoro začali vyhľadávať zberatelia a aj úpravcovia motocyklov.
Dax sa priamo z výroby dodáva so svižným a účinným motorom s objemom 124 cm3, štvorstupňovou prevodovkou a odstredivou spojkou a spolu s modelmi Monkey a MSX Grom sa vracia medzi minibiky Honda.
Motor | |
Vrtánie × zdvih (mm) | 50,0 x 63,1 mm |
Príprava zmesi | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Kompresný pomer | 10,0 : 1 |
Emisie CO2 (g/km) | 35 g/km |
Zdvihový objem motora (ccm) | 124 |
Typ motora | Vzduchom chladený štvortaktný jednovalec, 2 ventily |
Max. výkon | 6,9kW pri 6 750 ot. za min. (95/1/EC) |
Max. krútiaci moment | 11 Nm pri 5 500 ot. za min. (95/1/EC) |
Kapacita oleja | 1,1 L |
Štartér | Elektrický |
Kolesá | |
Predné brzdy | 220-mm jednokotúčová hydraulická brzda, ABS s IMU |
Zadné brzdy | 190-mm kotúčová |
Predné zavesenie | USD vidlica, 100-mm zdvih |
Zadné zavesenie | Kyvná vidlica s dvomi tlmičmi, 100-mm zdvih |
Rozmer prednej pneumatiky | 120/80-12M/C 65J |
Rozmer zadnej pneumatiky | 130/80-12M/C 69J |
Predné kolesá | Z liateho hliníka |
Zadné kolesá | Z liateho hliníka |
Rozmery, hmotnosť a ostatné | |
Uhol sklonu | 25° |
Rozmery (D × Š × V) (mm) | 1 710 x 755 x 1 030 mm |
Typ rámu | Oceľový, rúrkový |
Objem palivovej nádrže (l) | 3,8 l |
Spotreba paliva | 1,5l/100km |
Svetlá výška (mm) | 175 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 107 kg |
Výška sedadla (mm) | 775 mm |
Závlek (mm) | 82 mm |
Rázvor (mm) | 1 200 mm |
Pohon | |
Spojka | Mokrá, viaclamelová automatická spojka |
Koncový prevod | Reťaz |
Typ prevodovky | 4-rýchlostná (rotujúca) |
Prístroje a elektronika | |
Svetlomety | LED |
Prístroje | LCD |
Zadné svetlo | LED |
Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať: