Testovacia jazda
Financovanie
Avion, spol. s r.o., Žilina
Autorizovaný predaj a servis motocyklov Honda.
Späť do zoznamu
Mám záujem o ponuku financovania
Potrebujete poradiť?

Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať:

Hubert Grečnár

predajca

0948 308 363

Súťaživosť v krvi

Pre toto pretekáme. Pretekali sme od úplného začiatku a práve spätná väzba od tímu HRC a našich jazdcov, ktorá formovala nový model CBR1000RR-R Fireblade. Vďaka úpravám nasávania a hlavy valcov dosahuje vyšší výkon v strednom pásme otáčok a zmenené prevodové pomery zaisťujú neskutočnú dynamiku pri výjazdoch zo zákrut. Zachovali sme maximálny výkon a vylepšili sme odozvu dvojitého elektronického ovládania plynu motora, ktoré sa prispôsobuje otáčkam a poskytuje vašej pravej ruke presnosť pri ovládaní plynu. Zníženie hmotnosti a dokonale vyvážená tuhosť podvozku zlepšujú odozvu z hľadiska ovládateľnosti a pocitu priľnavosti k vozovke. Vylepšené krídelká kapotáže udržiavajú prítlak s menšou námahou pri riadení v rýchlosti a či už prechádzate zákrutami na kľukatej ceste, alebo jazdíte na maximálny výkon kolo za kolom, nová jazdná poloha zvyšuje voľnosť pohybu a jednoduchosť ovládania stroja. Stvorený na preteky? Nie, predurčený na pretekanie.

Radový štvorvalcový motor DOHC s objemom 1 000 cm³

Zachovali sme úžasný maximálny výkon 160 kW/215 k pri 14 000 ot./min v prípade motora s krátkym zdvihom s polovičnou vačkou, teraz má však využiteľnejší výkon v strednom rozsahu otáčok, ktorý sa ľahko a presne ovláda a je dostupný už pri najmenšom ťuknutí na plyn.

Jedinečné samostatné ovládanie s dvojitým elektronickým ovládaním plynu motora

Novinka v modeloch Honda pre sériovú výrobu. Dva škrtiace klapky motora (TBW) ponúkajú nezávislé ovládanie každého páru valcov pre oveľa hladšiu odozvu plynu a lepší brzdný výkon motora.

Nová aerodynamika krídelok

Spoločnosť HRC navrhla nové krídelká, ktoré si zachovávajú prítlak a prednú priľnavosť, ale s o 10 % menším momentom odchýlenia sa zo stopy, čím poskytujú svižnosť vo vysokej rýchlosti.

6-osová inerciálna jednotka

Jednotka IMU poskytuje presné ovládanie novej 3-úrovňovej brzdy ABS s režimami Race, Track a Standard v reálnom čase. Stabilitu podvozka zaisťuje 3-úrovňový elektronický tlmič riadenia Honda (HESD).

Hliníková kyvná vidlica odvodená od modelu RC213V-S

Optimalizované pre Fireblade so starostlivo navrhnutým vyvážením tuhosti na zvýšenie pocitu a priľnavosti zadnej časti. Zadný držiak motora funguje ako horný držiak tlmiča na priamejšie spojenie so zadnou pneumatikou.

Titánový tlmič výfuku Akrapovič

Zväčšili sme objem tlmiča o 1 liter a znížili hlučnosť v strednom pásme otáčok. A zvuk výfuku je teraz vyladený tak, aby lineárne (a evokatívne) stúpal spolu s otáčkami motora. Viac než kedykoľvek predtým znie ako svetový superbike.

Vysoký výkon pod kontrolou.

Každá jazda sa začína 5-palcovou plnofarebnou TFT obrazovkou, kde si Fireblade nastavíte podľa svojich predstáv. V rámci presného nastavenia môžete teraz zadať svoju hmotnosť, aby ste dosiahli dokonalé nastavenie predpätia pružiny vpredu aj vzadu. A vyberte si z 3 predvolených jazdných režimov alebo si plne prispôsobte nastavenie medzi 5-úrovňovým výkonom, 9-úrovňovým systémom HSTC plus a 3-úrovňovým brzdením motorom a režimom ovládania kolies. 3-úrovňový elektronický tlmič riadenia Honda (HESD) udržuje stabilitu vo vysokej rýchlosti a nové 3-úrovňové brzdenie ABS teraz zahŕňa režim Race, ktorý deaktivuje ABS zadného brzdového strmeňa, čo umožňuje v prípade potreby intenzívne použitie zadnej brzdy. Ďalšou novou funkciou displeja na ochranu motora pred chladom je červený bod, ktorý od 8 000 otáčok za minútu stúpa až po dosiahnutie prevádzkovej teploty.

Každá sekunda sa počíta.

Nízko umiestnená palivová nádrž zmenila svoj tvar, aby sa zlepšila priľnavosť kolien v zákrutách. Zároveň sa jej objem zvýšil o 0,4 l. Extrémne kompaktný rám a motor zodpovedajú malej prednej ploche – v špecifikáciách MotoGP kanála nasávania vzduchu, ktorý vedie priamo cez hlavu –, ktorá čisto reže vzduch. Nový, agresívnejší a svalnatejší štýl je vedený dopredu umiestnenými spojlermi, ktoré využívajú aerodynamické krídelká na udržanie prítlaku na prednej pneumatike, pre konzistentnú priľnavosť a odozvu v každej zákrute a znížený zdvih pri výjazde, ale s o 10 % menšou námahou pri otáčaní vo vysokej rýchlosti. Spodný kryt siaha až k zadnej pneumatike, čím tlačí vzduch smerom nadol, tak znižuje odpor vzduchu na suchu a odvádza vodu na mokrom povrchu na zlepšenie trakcie.

Optimalizované pre dokonalosť.

Urobili sme niekoľko jemných úprav jazdnej pozície, aby ste sa dostali hlbšie do motocykla, čo uľahčuje pohyb, reakcie a rýchle ovládanie na ceste alebo na pretekárskej trati. Riadidlá sú o 19 mm vyššie a stúpačky o 16 mm nižšie. Vďaka intenzívnemu vývoju hliníkového dvojnosníkového rámu so znížením hmotnosti o takmer 1 kg vďaka vnútornej optimalizácii, nové vyváženie tuhosti prináša 17 % zníženie bočnej tuhosti a o 15 % menšiu torznú tuhosť s cieľom zaistiť presnosť riadenia a väčšiu rýchlosť pri jazde zákrutou. A inovované nastavenia obrátenej vidlice Showa 43 mm USD BPF (Big Piston Fork) a tlmiča Pro-Link Balance Free Rear Cushion Lite (BFRC-Lite) zvyšujú spätnú väzbu a citlivosť na absolútnu úroveň.

Schopnosť naplno tlačiť pri výjazde zo zákrut.

A práve toho chcú naši pretekári vždy viac. Radový štvorvalcový motor s čiastočnými vačkami a objemom 1 000 cm3 sme teda dokonale prešli od nasávania až po výfuk. Kompresný pomer je až 13,6 : 1, má upravené kanály, časovanie ventilov a pružiny. Kľukový hriadeľ a titánové ojnice sú ľahšie, čím sa znižuje zotrvačnosť pri otáčaní. A každý prevodový pomer je kratší, čo zvyšuje zrýchlenie spolu s presnosťou škrtiacej klapky, ktorú zabezpečuje systém 2 škrtiacich klapiek motora (TBW). Tieto čísla sú pôsobivé. 160 kW/215 k a 113 Nm. Ide však o spôsob, akým tento motor teraz neúnavne pracuje – a pritom tak hladko, regulovane – od stredného rozsahu otáčok až po absolútny strop, pričom dosahuje také zvýšenie bojového výkonu, až je to vzrušujúce.

Základné parametre

Motor
Vrtánie × zdvih (mm) 81 mm x 48,5 mm
Príprava zmesi Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI
Kompresný pomer 13,0:1
Zdvihový objem motora (ccm) 999,9 cm3
Typ motora Kvapalinou chladený štvortaktný 16-ventilový radový štvorvalec, rozvod DOHC
Max. výkon 159,5kW pri 14 500 otáčkách
Max. krútiaci moment 113Nm pri 12 500 otáčkách
Štartér Elektrický
Kapacita oleja 4 l
Emisie CO2 (g/km) 148
Kolesá
Predné brzdy 330-mm kotúč s radiálnym štvorpiestovým strmeňom Nissin
Zadné brzdy 220-mm kotúč s dvojpiestikovým strmeňom Brembo
Predné zavesenie Teleskopická vidlica Ohlins NPX S-EC 43mm
Zadné zavesenie Kyvná vidlica Ohlins TTX36 S-EC Pro-Link s 10-stupňovým nastavením predpätia, plynulé nastavenie tlmenia kompresie a odskoku, zdvih 137 mm.
Rozmer prednej pneumatiky 120/70-ZR17
Rozmer zadnej pneumatiky 200/55-ZR17
Predné kolesá 17" 3,5
Zadné kolesá 17" 6,0
Rozmery, hmotnosť a ostatné
Uhol sklonu 24°
Rozmery (D × Š × V) (mm) 2 100 mm x 745 mm x 1 140 mm
Objem palivovej nádrže (l) 16,1 l
Svetlá výška (mm) 115 mm
Pohotovostná hmotnosť (kg) 201 kg
Výška sedadla (mm) 830 mm
Závlek (mm) 102 mm
Rázvor (mm) 1455 mm
Typ rámu Hliníkový dvojitý nosník
Spotreba paliva 15,2km/l (WMTC)
Pohon
Spojka Viaclamelová v olejovom kúpeli, hydraulicky ovládaná
Koncový prevod Reťaz
Typ prevodovky 6-stupňová manuálna
Prístroje a elektronika
Svetlomety LED
Prístroje Farebný TFT displej
Zadné svetlo LED
Honda

CBR1000RR-R Fireblade SP

Cena modelu od
25 490 €

Mám záujem o ponuku financovania
Všetky ceny sú uvedené vrátane DPH.
Potrebujete poradiť?

Ak si nie ste istý výberom, alebo potrebujete akokoľvek poradiť s výberom vozidla, neváhajte nás kontaktovať:

Hubert Grečnár

predajca

0948 308 363

Podobné vozidlá

PCX125

Cena motocykla:
3 150 €
Viac informácií

CRF125F

Cena motocykla:
3 050 €
Viac informácií
-400 €

DAX 125

Akciová cena:
3 750 €
Cena motocykla:
4 150 €
Viac informácií

NX500

Cena motocykla:
6 850 €
Viac informácií

Súvisiace články